Profilight Group
Profilight GroupProfilight Group
+48 793 082 589
  • Strona główna
  • O nas
  • Oferta
  • Realizacje
  • Blog
  • Kontakt
+48 793 082 589
info@ledlike.pl
  • Strona główna
  • O nas
  • Oferta
  • Realizacje
  • Blog
  • Kontakt
  • Oświetlenie sklepowe
    • Oświetlenie punktowe
    • Oświetlenie liniowe
    • Oświetlenie szynowe
  • Oświetlenie biurowe
  • Oświetlenie przemysłowe
    • Oświetlenie techniczne
    • Oświetlenie magazynowe
  • Oświetlenie awaryjne i ewakuacyjne
  • Oświetlenie zewnętrzne

ledlike2022-03-10T10:27:37+01:00

Emocje a światło

 

Już od dawna, marketolodzy na co dzień zajmujący się handlem detalicznym prześcigają się w pomysłach, które pomogą dostosować przestrzeń sklepową do potencjalnie najbardziej komfortowych warunków jakich oczekuje konsument.  Zapach, delikatna muzyka dobiegająca w tle, odpowiednio ustawione regały i ekspozycje, wpisały się na stałe do kanonów skutecznego planowania przestrzeni sali sprzedaży. W ostatnim czasie ogromny nacisk nakłada się również na umiejętne rozplanowanie światła.

 

 

Oświetlanie w branży retail ma bardzo istotne znaczenie. Udowodniono, że barwa światła, jego natężenie i ustawienie wpływają na sposób w jaki mózg przetwarza bodźce. W związku z tym coraz częściej przeprowadza się modernizację oświetlenia nie tylko w biurach czy fabrykach, aby zapewnić pracownikom jak największy komfort i jakość pracy, ale przede wszystkim w miejscach, w których emocje przekuwane są na decyzje zakupowe. Światło jest wszędzie, gdzie tylko nie spojrzymy. Tam, gdzie jego barwa i natężenie są wytłumione, tam nasz umysł odruchowo włącza tryb podejrzenia, dociekliwości, braku pewności do otaczającej sytuacji. Z kolei tam, gdzie nasze oczy napotykają ciepłą barwę dodatkowo zaakcentowanych elementów ekspozycji, tam nasz mózg odbiera to jako nastrojowe bodźce wprowadzające w stan uspokojenia. Dobrze dobrane światło wprowadza w wyjątkowy spokojny stan relaksu. Dzięki takim bodźcom wytwarzają się pozytywne emocje i to właśnie one wpływają na decyzję o zakupie. Kiedy już zachęcimy klienta do wejścia do sklepu należy zrobić wszystko, aby zbudować potrzebę dotknięcia produktu, poznania i na końcu jego zakupu.

 

Emocje, które są wytwarzane w każdej sekundzie naszego życia decydują o tym czy mamy ochotę w danym miejscu się zatrzymać. Oświetlenie sklepowe, które jest nie wystarczające powoduje, że sklep wygląda na zamknięty i nie mamy ochoty do niego wejść. Naturalnym jest, że jeśli już zachęcimy klienta do wejścia do sklepu, jednak w środku zostanie potraktowany ostrym światłem, nie zostanie u nas na dłużej i wyjdzie z pustymi rękoma. Światło ma wypełniać każdy centymetr przestrzeni, zapewnić kupującemu prywatność, a jednocześnie wyeksponować pożądany przez niego produkt. Klient powinien mieć poczucie, że przedmiot, po który sięga jest z najwyższej półki a taki efekt uzyskać możemy wyłącznie odpowiednim oświetleniem.

W FMCG największe znaczenie ma ekspozycja towaru na półkach, a najczęściej popełnianym przy tym błędem jest użycie źle dobranego światła bądź nie odpowiednie zaakcentowanie ekspozycji. W efekcie to, co ma być na pierwszym planie nie wyróżnia się niczym od reszty produktów. Bardzo cenna jest tu umiejętność zaplanowania i odpowiedniego wyboru oświetlenia. Do prezentacji konkretnego produktu używa się światła akcentującego. Towar na półce powinien zachęcać do kupowania, a jeśli odpowiednio wyeksponujemy go oświetleniem, klient będzie miał większą ochotę po niego sięgnąć. Emocje, których w danym momencie klient doświadcza mają ogromy wpływ na podejmowane przez niego decyzje, dlatego dobór odpowiedniego oświetlenia jest w tym wypadku kluczowy.

Nowoczesne technologie LED potrafią skierować strumień światła dokładnie tam, gdzie chcemy, dlatego możemy prowadzić klienta po sali sprzedaży wyznaczając światłem poszczególne strefy. Dobrze zaprojektowane oświetlenie ułatwia poruszanie się po sklepie, powoduje, że to co sprzedawca chce wyeksponować na pewno nie zostanie przeoczone. Naszym zadaniem jest przedstawienie produktu (dosłownie i w przenośni) w jak najlepszym świetle, ale też wskazanie drogi klientowi. Zapewnienie odpowiednich warunków oświetleniowych na sali sprzedaży wprowadzi klienta w odpowiedni nastrój, a to przełoży się na zawartość koszyka zakupowego.

Modernizacja oświetlenia na LED pozwoli nie tylko na obniżenie kosztów energii elektrycznej, ale również pozwoli na dostosowanie oświetlenia do specyfikacji obiektu. Rodzaj, barwa czy ilość światła w sklepie są bardzo ważne w branży spożywczej. W sklepach wielkopowierzchniowych oświetlenie musi być dobrane tak, aby produkty były dobrze widoczne, ale też nie może być zbyt oślepiające zarówno dla klientów jak i dla pracowników, którzy przebywają tam wiele godzin. Oświetlenie led pozwoli dostosować moc energii do potrzeb konkretnego obiektu.


Related Posts

Jak wybrać oświetlenie do piekarni?

Jak wybrać oświetlenie do piekarni? Wyroby pochodzące z piekarni odbieramy wszystkimi zmysłami. Przekraczając próg tego miejsca, prawdopodobnie pierwsze co nas...

Oświetlenie ewakuacyjne – Wszystko co musisz wiedzieć

Oświetlenie ewakuacyjne – Wszystko co musisz wiedzieć Czy oświetlenie ewakuacyjne i awaryjne to to samo? Gdzie należy stosować oświetlenie ewakuacyjne,...

Barwy specjalne – lada z mięsem

Barwy specjalne - lada z mięsem Światło wskazuje nam drogę do odpowiedniej kategorii produktów. Znacząco wpływa na postrzeganie danego artykułu...

logo
Warszawa
Siłaczki 3/9 lok.113
02-945 Warszawa
(+48) 793 082 589
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na „Akceptuję”.
Ustawienia plików CookieAkceptuję
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT