Barwy specjalne – lada z mięsem

Światło wskazuje nam drogę do odpowiedniej kategorii produktów. Znacząco wpływa na postrzeganie danego artykułu oraz emocje, które towarzyszą nam przy robieniu zakupów. Użycie specjalnych modułów LED oraz podwyższonego współczynnika CRI, który odpowiada za prawidłowe oddawanie kolorów, pozwala na lepsze przedstawienie ekspozycji, podkreślając jej jakość i świeżość.
Właściwie oświetlone produkty w sklepie mięsnym

Nie wszystkie produkty prezentują się dobrze w tym samym świetle, dlatego ważne jest aby oświetlenie punktowe odpowiadało danej kategorii produktów.  Tylko wtedy możemy atrakcyjnie przedstawić najważniejsze cechy. Na uwagę zasługują produkty spożywcze z kategorii pieczywo oraz owoce i warzywa. Jednak w pierwszej kolejności warto pochylić się nad tematem oświetlenia lady mięsno – wędliniarskiej.

Odpowiedni wygląd stoiska i wyeksponowanie towaru w ladzie z mięsem jest niezwykle istotne. Ważne są najmniejsze szczegóły, które potrafią skutecznie przyciągnąć klienta. Głównym czynnikiem atrakcyjnego wyglądu mięsa jest światło. Na mięso i wędliny powinno stosować się światło o barwie lekko różowo - czerwonej aby wzmocnić intensywność barwy świeżych produktów.  Wyroby w ladzie muszą wyglądać naturalnie. Mięso musi mieć kolor czerwony, paski tłuszczu i żył powinny mieć kolor biały, dzięki temu będzie wyglądało na świeże. Taka prezentacja produktu sprawi, że stanie się atrakcyjny dla klienta. Dobrze dobrane widmo światło, spowalnia uszkodzenia i procesy starzenia.

W ladzie mięso – wędliniarskiej mogą znajdować się również sery, ryby i wyroby garmażeryjne. Należy pamiętać, że oświetlenie tych produktów w ten sam sposób co mięsa i wędlin nie da pożądanego efektu. Ryby będę wyglądały na świeże gdy oświetlimy je światłem białym. Czerwone widmo światła spowoduje, że optycznie postarzymy wygląd i uzyskamy efekt nieświeżego produktu. Sery i garmaż najlepiej będą się prezentowały w świetle ciepłym. Dodatkowo dobranie odpowiedniego spektrum światła spowolni proces utlenia lipidów (zjawisko blaknięcia)  i zwiększy atrakcyjność sera w oczach konsumenta.

Odpowiednie parametry oświetlenia oraz estetyka eskpozycji ma duży wpływ na rotację produktów. Warto postawić na rozwiązania, które przedłużą świeżość produktów i podkreślą barwę sprzedawanych wyrobów co przyczyni się do wzrostu sprzedaży i zmniejszy straty w wyrzucanej żywności.